БТІ було створене в Баштанському районі у 1965 році, як філія Снігурівського міжміського БТІ. З 1989 по 1993 роки підприємство працювало як філія Миколаївського ОБТІ. У 1993 році за рішенням Миколаївської обласної ради воно було передане з комунальної власності області у комунальну власність району і стало самостійним підприємством, яке очолила справжній професіонал, прекрасний організатор Валентина Василівна Руденко. З 2015 року підприємство очолює наполеглива жінка, чудовий фахівець Тетяна Анатоліївна Шатня, яка робить все для того, аби підприємство працювало, надаючи важливі послуги населенню району. Завдяки добре збереженому архіву, де міститься 14 802 справи на об’єкти нерухомого майна юридичних та фізичних осіб, напрацьованих з 1965 року, і професійності Тетяни Анатоліївни, кількість звернень щорічно зростає. Якщо у 2015 році налічувалося 832 звернення, то вже у 2018 році їх було 1 126. БТІ вистояло у найважчий період, коли йшлося про повне припинення його діяльності, доказавши свою ефективність.
Як вдається виживати у цей непростий час підвищеної конкуренції на ринку праці, дізнавалася журналіст районної газети, зустрівшись із керівником комунального підприємства Тетяною Анатоліївною Шатньою.
– Так, у нас зберігаються справи ще з шістдесятих років минулого століття, а окремі навіть датовані 1948 роком. Це унікальні матеріали, які є тільки у нас, і мають велику цінність, бо допомагають людям, які вже втратили надію, довести, що вони є правонаступниками тієї чи іншої власності та вирішити багато інших питань.
Я намагаюся всіма силами сьогодні зберегти напрацьоване колективом десятиліттями. Адже у багатьох районах БТІ не працює, і такі архіви вже втрачені, бо не було законодавчо розроблено чітких механізмів передачі документів на зберігання і не було призначено відповідальних за архів. У таких районах у людей тепер виникає багато проблем, адже без наявності цих документів вони не можуть вирішити важливі питання. У нашому районі такий архів є, він добре упорядкований, тому можна легко знайти ту чи іншу справу та надати потрібну інформацію. Дякувати Богу, наше підприємство пережило важкі 2011-2014 роки, коли було на межі
закриття.
– Які послуги надає підприємство?
– Проводить первинну, поточну інвентаризацію нерухомого майна, видає дублікати правовстановлюючих документів, ведеться робота з приватизації державного житлового фонду, видаються різні довідки на основі інформації, що міститься в архівних документах та довідки за запитами нотаріусів, надається інформація власникам майна, їхнім спадкоємцям, правонаступникам юридичних осіб, судам, органам прокуратури, поліції. Дуже часто виникає багато запитань під час оформлення нерухомості: продаж нерухомого майна, оформлення спадщини, договору дарування, наведення порядку в технічній документації стосовно зміни вулиць, номерів будинків, відновлення втраченої та технічної і правової документації, втрачених рішень органів місцевого самоврядування. На всі ці запитання у нас можна знайти відповіді.
– Скільки часу потрібно щоб задовольнити той чи інший запит?
– Це залежить від характеру запиту. Буває, що й однієї години вистачає, щоб знайти потрібне й оформити документ, а буває, що треба попрацювати над одним запитом цілий день. Ось, наприклад, у нашому районі до цього часу дуже багато неупорядкованих номерів житлових будинків. Буває, що на одній адресі зареєстровані кілька житлових будинків. І коли людина звертається до нотаріуса з документами і з’ясовує, що в державному реєстрі вже є зареєстрований за цією адресою будинок, то будь-які подальші юридичні дії з об’єктом нерухомого майна неможливі. Тоді, співпрацюючи з міською і сільськими радами, ми піднімаємо документи і упорядковуємо нумерації будинків. Звісно, вирішення таких питань вимагає більше часу.
Запрошуємо вас передплатити "Голос Баштанщини"!
– Які спеціалісти працюють на підприємстві?
– На даний момент я одна в особі начальника, бухгалтера й архіваріуса.
– Важко?
– Звичайно, буває дуже важко, деякі запити потребують багато часу на обробку документів, але я не пасую перед труднощами, намагаюся все встигати. За фінансової можливості КП заключає цивільно-правовий договір зі спеціалістами, які допомагають у разі потреби. Підприємство працює на умовах госпрозрахунку, бюджетних коштів не використовує, тому додатково залучати спеціалістів не завжди виходить.
Складність ще полягає і в тому, що обсяг робіт неоднаковий, підприємство обслуговує весь район, а транспорту не має. Людям за власні кошти доводиться наймати транспорт. Буває, щоб виконати завдання і вкластися у визначений термін, треба пішки долати по декілька кілометрів. Проте, через те, що підприємство працює за девізом: «Поводься з людьми так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою» скарги відсутні, і це неабияк радує.
– Наскільки підприємство фінансово спроможне?
– Дохід є, але невеликий, бо підприємство працює ще за розцінками 2014 року. Тому, враховуючи збільшення витрат на оплату комунальних послуг та інше, необхідно їх переглянути. Проте найважчі часи ми пережили. Сьогодні у приміщеннях тепло, чисто, затишно. Але коли ми його
придбали, воно було в плачевному стані: облізлі стіни, старі гнилі вікна, відсутні двері, опалення. Своїми силами помалу ми зробили ремонт. Пам’ятається як приносили з дому все, що могли – труби, шпалери, фарбу. Трохи згодом домовилися з фірмою і в розстрочку встановили вікна, двері. З часом поступово розрахувалися з ними. Тепер є всі належні умови, щоб працювати.
– У вас багато конкурентів?
– Звичайно, є, адже ряд функцій, що виконують державні БТІ та інші реєстраційні служби, мають право виконувати й приватні юридичні служби.
– Чи є невирішені питання, які заважають працювати?
– Є, звісно. Одне з них – судове рішення про закриття. Адже перевіркою пожежної служби було виявлено ряд недоліків. Останнім часом дуже багато зроблено, майже всі недоліки виправлені, сподіваюся, що підприємство безперешкодно працюватиме й надалі.
– А чи є плани на перспективу?
– У подальшому, щоб не втратити підприємство і зберегти архів, я буду звертатися до районної ради, аби КП визнали зберігачем, юридичною особою публічного права, що здійснює зберігання інвентаризаційної справи за місцем розташування об’єкта нерухомого майна. Треба зробити все можливе, щоб архів був збережений і надалі. Я дуже вболіваю за це, бо у його формуванні брала участь багато років і розумію значення цих документів для людей.
– Що б Ви хотіли сказати споживачам своїх послуг?
– Шановні жителі міста й району! Звертайтеся до комунального підприємства «Баштанське районне бюро технічної інвентаризації», де ви отримаєте професійну допомогу і не залишитесь наодинці зі своїми невирішеними проблемами.
– Спасибі за розмову і цінну інформацію.
Любов КУРОЧКІНА
Немає коментарів:
Дописати коментар